Ervaring bruidspaar2018-02-27T11:44:08+01:00

LAURA & ANOUK

Na de openingsdans was niemand meer van die dansvloer af te slaan.

Wij hebben De Landgoederij bezocht tijdens een van de Open Toptrouwlocatie Routes. In eerste instantie waren wij op zoek naar 2 locaties, een ceremonie/borrel locatie en een diner/feest locatie. We waren er al snel over uit dat ruimte De Tapperij onze ruimte moest worden voor het feest. Door het lage plafond en de moderne en tegelijkertijd warme uitstraling vonden we het een intieme ruimte waar een leuk feest gegeven konden worden. Vervolgens kwamen we tot de conclusie dat we geen locatie konden vinden voor de ceremonie/borrel en vonden we De Deel eigenlijk ook een hele toffe ruimte voor een ceremonie. Dus toen hebben we besloten om de hele dag op één locatie te organiseren.

LOCATIE BEZICHTIGEN
” Alle activiteiten op één locatie heeft ons heel veel rust op de dag bezorgd. Dat is dan ook echt één van de voordelen van De Landgoederij: door de diversiteit aan ruimtes is er altijd wel een ruimte die bij jullie en jullie ideeën past. En nog een laatste tip, vergeet die ‘netto danstijd’ niet 😉”

Laura & Anouk

Tijdens de voorbereidingen hebben we regelmatig contact gehad met Stefanie. We hebben haar als ontzettend toegankelijk en kundig ervaren en hebben erg gelachen tussen de serieuze onderwerpen door. Ook met de ceremoniemeester hebben we nog een keer de locatie bezocht zodat ook zij goed wist wat de plannen waren.

Toen we op onze dag met onze daggasten op De Landgoederij aankwamen werden we ontvangen door Marco, ons aanspreekpunt voor de dag. Het was een regenachtige dag maar gelukkig klaarde het net op en konden wij met onze daggasten buiten alvast wat groepsfoto’s maken. Vervolgens verstopten wij ons in De Hooiberg, terwijl de rest van de ceremoniegasten binnen druppelden.

Toen iedereen zat in De Deel om 14.30 uur, begon de ceremonie en maakten wij onze opwachting. Tijdens de ceremonie kwam het met bakken uit de hemel, gelukkig zaten we binnen. De ceremonie duurde bijna een uur, we hadden namelijk een zelfstandige BABS die ons verhaal op een persoonlijke, humoristische en intieme wijze vertelde. Een uur? Is dat niet te lang? Nee, met de juiste BABS is dat niet te lang 😉 Voor de ceremonie en de aansluitende borrel hadden we 100 gasten.

Na de ceremonie toostten we in de tussenruimte en konden we de taart aansnijden. Marco vertelde ons precies hoe we dat moesten doen. Vervolgens kwamen de felicitaties en toen we zagen dat het buiten weer opklaarde hebben we de borrel buiten voortgezet. Dat was geen probleem, een kwestie van de vaasjes binnen van de tafels halen en buiten neerzetten. Rond 18.00 uur gingen de meeste ceremoniegasten weer naar huis of naar een restaurantje in de buurt, en bleven we met de daggasten over voor het diner. Marco kwam ondertussen met regelmaat langs met de vraag of alles naar wens was.

We wilden een ontspannen, ongedwongen sfeer en hadden daarom gekozen voor het BBQ-buffet, zonder tafelschikking. Als het weer het zou toelaten, zouden we buiten eten. Maar uiteindelijk was het die dag wisselvallig en 17 graden en hebben we besloten om in De Hooiberg te eten. We waren met 27 daggasten. Het BBQ-buffet was erg goed, het waren zeker niet de standaard hamburgers, worstjes en satéstokjes die je verwacht bij grote aantallen gasten. Afsluitend hebben we nog het grand dessert uit laten serveren. Erg lekker!

Rond 20.30 uur kwamen de avondgasten en hebben we in De Tapperij de dag met 100 man al  Feestend afgesloten. Op advies van onze DJ hebben wij onze openingsdans niet meteen om 21.00 uur gedaan, maar pas rond 21.45 uur. Zijn theorie was dat als je de openingsdans te vroeg doet, er kans is dat het feest daarna inzakt en het vervolgens weer langer duurt voor het feest op gang komt. Door de openingsdans iets later te doen is de kans groter dat de dansvloer gevuld blijft en houd je meer ‘netto danstijd’ over. Mooie term, en het werkte. Na de openingsdans was niemand meer van die dansvloer af te slaan. Alle hapjes die ’s avonds geserveerd werden, die waren niet warm. Die kon je gerust ‘heet’ noemen. Het frietje rond middernacht werd door de gasten erg op prijs gesteld, en rond 01.00 uur werd het laatste nummer gedraaid. Samen met onze gasten zijn wij met een bus naar huis gebracht en hebben we heerlijk in ons eigen bed geslapen. Voor een aantal familieleden die verder weg woonden hebben we het appartement gehuurd op de Landgoederij. Een perfecte uitkomst en ze vonden het ontbijt heerlijk!

Gouden tip
Het was eerst niet ons plan, maar kies voor één locatie waar je zowel de ceremonie, het diner als het feest hebt. Alle activiteiten op één locatie heeft ons heel veel rust op de dag bezorgd. Dat is dan ook echt één van de voordelen van De Landgoederij: door de diversiteit aan ruimtes is er altijd wel een ruimte die bij jullie en jullie ideeën past. En nog een laatste tip, vergeet die ‘netto danstijd’ niet 😉

Fotografie: Elke Smit Fotografie

Kom jij werken in ons evenemententeam?